1.11.06

Ha arribat el dia-D de la campanya del "Zoo d'en Pitus"

Fa només tres dies vaig fer arribar aquest SMS a unes 30 persones, que després es va extendre a com a mínim 300 persones segons els meus sondejos: "El dia 1-Nov reflexiona. Si guanya Artur Mas, guanyen Pedralbes i el Turó Park, guanyen la Núria Feliu i la Lloll, guanya la Moreneta, guanya la corrupció. Per una Catalunya innovadora, moderna i sobirana". En menys de 90 minuts arribaran al Centre Electoral els primers resultats escrutats a través de PDA's i sabrem fins a quin punt PSC i ERC han pogut resistir l'embranzida de CiU. Un partit que durant la campanya s'ha mostrat sobradament convençut d'una victòria aclaparadora. Però com afirmava Juan Campmany a La Vanguardia el passat diumenge, "cuando eres el líder, es mejor invertir tu dinero en hablar de tí que en hacerlo de tu competencia". Artur Mas i Felip Puig s'han passat tres quarts de campanya bofetejant als rivals, fent publicitat negativa. En canvi, a mí personalment no m'ha quedat un posicionament clar de partit. Altres, com Esquerra o Ciutadans-Partit de la Ciutadania, han sabut explicar en una frase el seu posicionament. Els primers, en un "statement" de sobirania i major eficiència del sector públic. Els segons, "expulsant el nacionalisme de l'espai públic". Una campanya que ha estat marcada pel baròmetre personal de Sala-Martín, gràcies al qual molts catalans hem descobert o redescobert què era el Zoo d'en Pitus, i gràcies al qual hem vist com a alguns polítics se'ls "pugen els colors" quan declaren davant la ciutadania que no estan ni de bon tros tant preparats o bregats com se'ns demana a la majoria per exercir càrrecs de responsabilitat en qualsevol organització.